سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
متفاوت ترین وبلاگ پارسی بلاگ
خوبم شما چی ! این وبلاگ جای کسایی که حداقل خدا رو برا خداییش قبول دارن
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 39
کل بازدید : 473802
کل یادداشتها ها : 932
خبر مایه


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران در خصوص ارتباط احزاب داخلی با طراحان کودتا مخملی در خارج از کشور گفت:در داخل ایران نیز افرادی که به حزب کارگزاران سازندگی نزدیک هستند با این موسسه بوفر همکاری دارند. به طور نمونه عطریانفر در هر مجله یا روزنامه ای که کار می کند از عباس میلانی تحت پوشش یک تاریخ نگار مصاحبه می کند. اهمیت عباس میلانی برای "سیا " از رضا پهلوی هم بیشتر است زیرا او با اصلاح طلبان رابطه خوبی دارد و حتی تمام هزینه های مالی اکبر گنجی در خارج از کشور را نیز او تأمین می کند. "

به گزارش رجانیوز، امروز ساعت 9:10 پس از قرائت قرآن این دادگاه آغاز شد و با سخنان "صلواتی" رئیس دادگاه انقلاب اسلامی ادامه یافت.

در بین متهمین حاضر در جلسه دادگاه که نزدیک به 100 نفر بودند، چهره‌های شناخته شده و مشهوری مثل بهزاد نبوی عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، میردامادی دبیر کل حزب مشارکت، امین‌زاده عضو شورای مرکزی حزب مشارکت، عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، محمدعلی ابطحی عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز، صفایی فراهانی عضو شورای مرکزی حزب مشارکت، رمضان‌زاده عضو شورای مرکزی حزب مشارکت به چشم می‌خورند.


*متن اظهارات محبتی معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران به نمایندگی از مدعی‌العموم به شرح ذیل است:

بسم اللّه الرحمن الرحیم

وَإِذَا أَذَقْنَا النَّاسَ رَحْمَةً مِّن بَعْدِ ضَرَّاء مَسَّتْهُمْ إِذَا لَهُم مَّکْرٌ فِی آیاتِنَا قُلِ اللّهُ أَسْرَعُ مَکْرًا إِنَّ رُسُلَنَا یکْتُبُونَ مَا تَمْکُرُونَ(یونس 21)

(ما هرگاه بر آدمی بعد از آنکه او را رنج و زیانی رسید، رحمت می فرستیم، در این صورت برای محو آیات و رسولان حق مکر و سیاست به کار برند. بگو مکر و سیاست الهی کامل تر و سریع تر است که رسولان ما مکرهای شما را خواهند نوشت.)
ادامه مطلب...

  

عضو مجمع روحانیون مبارز در دفاعیات خود در دادگاه به تلاش اصلاح‌طلبان برای محدودکردن رهبری ،‌ القای تقلب برای گسترش دامنه آشوب، هم قسم شدن هاشمی،خاتمی و موسوی و قصد هاشمی برای انتقام گیری از رهبری و رئیس‌جمهور اعتراف کرد.

به گزارش فارس محمد علی ابطحی عضو مجمع روحانیون مبارز و رئیس‌دفتر خاتمی در زمان ریاست‌جمهوری، که اخیرا بازداشت شده بود در اولین جلسه رسیدگی به جرائم متهمان سیاسی حوادث بعد از انتخابات که صبح امروز شنبه برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به کیفر خواستی که از سوی معاون دادستان تهران در ابتدای جلسه بیان شد، گفت: همه صحبت‌هایی که معاون دادستان مطرح کرد، بنده قبول داشتم اما مسائلی را باید مطرح کنم.

وی افزود: چند نفر از دوستان مسائلی را در خصوص اصل مسئله انتخابات مطرح کردند، انتخابات واقعا فوق‌العاده بود 40 میلیون نفر مسئله‌ای نبود که بتوان از کنار آن به راحتی گذشت.

عضو مجمع روحانیون مبارز تصریح کرد: بنده شخصا از معدود کسانی بودم که در موضوع انتخابات با حضور موسوی موافق نبودم. سال 84 که وی برای حضور در انتخابات مطرح شده بود، بنده مخالفت کردم چرا که این مقطعی که وی در سیستم حکومتی حضور نداشت، می‌توانست توهماتی برای موسوی ایجاد کند که این توهمات به کشور آسیب می‌زد.

* اصلاح‌طلبان برای محدود کردن مقام معظم رهبری و اعتقادات مردم حرکت می‌کردند

ابطحی ادامه داد: انتخابات دور دهم، انتخابات متفاوتی بود و شاید انتخاباتی بود که دو تا سه سال برای آن کار شده بود و تصور می‌کنم که اصلاح‌طلبان پس از شکست در سه انتخابات برای به نوعی محدود کردن مقام معظم رهبری و اعتقادات مردم حرکت کردند.
وی خاطرنشان کرد: بنده اعتراف می‌کنم که بخش عمده‌ای از سفرهای خاتمی به عنوان سفرهای تبلیغی بود که این سفرها بتواند توجهات را معطوف به وی کرده و خاتمی را تنها شانس پیروزی در انتخابات ایران مطرح کنند.

* تقلب یک اسم رمز برای آشوب شده بود

عضو مجمع روحانیون مبارز در ادامه تاکید کرد: اصلی‌ترین اتفاقی که در این انتخابات افتاد و البته در طول برگزاری، قبل و بعد از انتخابات هم مطرح بود، مسئله تقلب است. بنده البته جایی مطرح کردم که تقلب یک اسم رمز آشوب شده است که در آن لشکرسازی برای تقلب وجود داشت و تمرین پهن شدن مردم هم در خیابان‌ها هم در آن موجود بود.
وی افزود:‌ تمرین نگه داشتن گسترده مردم در خیابان‌ها در چارچوب تقلب بود که می‌توانست معنا پیدا کند.
ابطحی اظهار داشت: آنچه که معاون دادستان به عنوان انقلاب رنگی یا مخملی عنوان کردند بنده فکر می‌کنم ظرفیت آن در کشور وجود داشت البته نمی‌دانم که نیت آن واقعا وجود داشته یا نه ولی اگر این ظرفیت در کشور ضعیف‌تری موجود بود، موفق می‌شد و در خصوص رسانه هم باید گفت که رنگ سبز بیشتر تبدیل به یک رسانه شده بود.

وی گفت: اینکه هنوز نتایج انتخابات مشخص نشده و موسوی خود را به عنوان رئیس‌جمهور ایران معرفی میکند و البته خاتمی هم در این بین به وی تبریک می‌گوید نشاندهنده نوعی تفاوت دیدگاه در بحث تقلب است.
عضو مجمع روحانیون مبارز در ادامه افزود: تقلب واقعا در ایران وجود نداشت چرا که در انتخابات سال 84 وقتی فاصله کروبی و احمدی‌نژاد کمتر از نیم میلیون بود، وزارت کشور خاتمی نپذیرفت که کلمه تقلب مطرح شود لذا کروبی تخلف در انتخابات را مطرح می‌کرد و بنده تعجب می‌کنم که در این انتخابات با وجود اختلاف 11 میلیونی چگونه بحث تقلب پذیرفته می شود.

* همانهایی که 500 هزار اختلاف را تقلب نمی‌دانستند، ‌امروز 11 میلیون فاصله را تقلب می‌خوانند

این در حالی است که همانهایی که 500 هزار اختلاف را تقلب نمی‌خواندند،‌امروز 11 میلیون فاصله را تقلب می‌خوانند.
ابطحی اضافه کرد: همه ما در مصاحبه‌های مختلفی گفته بودیم که در بدترین شرایط بین یک تا دو میلیون بیشتر امکان تقلب وجود ندارد.فلذا می‌گفتیم که اگر بتوانیم از این میزان عبور کنیم کاندیدای ما در انتخابات پیروز می‌شود؛ واقعا ما اصلاح‌طلبان در بسیاری از موارد صداهایی را که باید می‌شنیدیم، نمی‌شنیدیم یا صدای همه را نمی‌شنیدیم و در واقع صداهای جامعه متوسط به بالا را می‌شنیدیم و در واقع این توهم،‌توهم بزرگی بود که موسوی پیدا کرده و احساس می‌کرد که تقلب 11 میلیونی امکان پذیر است.

* کل مدارک موسوی مبنی بر تقلب، 700 هزار رای هم نمی‌شد

ابطحی در ادامه سخنان خود در جلسه علنی دادگاه رسیدگی به جرایم پس از انتخابات گفت: زمانی که قرار بود موسوی مدارک مربوط به بحث تقلب در انتخابات را مطرح کند به خاطر دارم در جلسه مجمع روحانیون مبارز وقتی بحث ارائه مدارک تقلب در انتخابات مطرح شد یکی از دوستان که قبلا وزیر کشور هم بود گفت‌ همه این مدارک اگر جمع شود و درست باشد 700 هزار رای بیشتر نمی‌شود. بنده وقتی از موسوی به عنوان هندوانه سربسته یاد کردم به خاطر همین توهمات بود که در موسوی وجود داشت که وی امکان تقلب 11 میلیونی را امکان پذیر می‌دانست.

* هاشمی رفسنجانی، موسوی و خاتمی قسم خورده بودند یکدیگر را تنها نگذارند

وی افزود: پس از انتخابات در جلسه مشترکی هاشمی رفسنجانی، موسوی و خاتمی با هم قسم شدند که پشت یکدیگر را خالی نکنند و بنده نمی‌دانم که این تنها نگذاشتن و یاری کردن یکدیگر پس از 11 میلیون فاصله برای چه بود.

* همراهی خاتمی با موسوی خائنانه بود

عضو مجمع روحانیون مبارز تصریح کرد: شاید خاتمی دلیل خود را داشت، موسوی شاید کشور را نمی‌شناخت ولی خاتمی با همه ارادتی که به وی دارم اتفاقا برعکس همه مسائل را می‌دانست، توانایی و اقتدار مقام معظم رهبری را می‌شناخت اما به خاطر اتفاقات موسوی را همراهی کرد که این همراهی خائنانه بود.

* هاشمی در ذهن خود قصد انتقام از احمدی‌نژاد و مقام معظم رهبری را داشت

ابطحی اضافه کرد: هاشمی در ذهن خود قصد انتقام از احمدی‌نژاد و مقام معظم رهبری را داشت؛ این‌ها همه مسائلی بود که در ذهن موسوی به عنوان توهم همراهی شکل گرفته بود.
وی با اشاره به نقش مجمع روحانیون مبارز خاطرنشان کرد: واقعا مجمع روحانیون منتسب به امام و انقلاب بود لذا حداقل باید این انتصاب را نگه می‌داشت.

* به فرهنگ و تاریخ ایران خیانت کرده‌ام

عضو مجمع روحانیون مبارز تصریح کرد: بنده خودم را نیروی اصلاح‌طلب می‌دانم؛ لذا می‌گویم که خاتمی حق نداشت ظرفیت اصلاحات را به پای موسوی بریزد حتی موسوی هم این ظرفیت را نداشت. البته بنده طرفدار ریاست جمهوری احمدی‌نژاد نبودم ولی زمانی که 11 میلیون در انتخابات فاصله ایجاد شد به عنوان کسی که طرفدار مردم‌سالاری هستم این مسئله را نپذیرفتم و با این موضوع جلوی فضای رشد مدنی را گرفته و به فرهنگ و تاریخ ایران خیانت کرده‌ام. ولی اگر به جای پیام به موسوی به احمدی‌نژاد تبریک می‌گفتیم بهترین وضعیت را امروز در تاریخ ایران دارا بودیم.

ابطحی با اشاره به حضور خود در برخی راهپیمایی‌های غیرقانونی خیابانی تاکید کرد: کار بدی کردم که در راه‌پیمایی‌ها شرکت کردم ولی کروبی به بنده گفت که ما با این رای کم نمی‌توانیم مردم را به خیابان‌ها دعوت کنیم. ولی خود برویم تا به نوعی اعتراضمان را نشان بدهیم.

وی اظهار داشت: موسوی به کروبی پیغام داده بود که من چیزی برای از دست دادن ندارم، موسوی اگرچه چیزی برای از دست دادن نداشت ولی با توجه به رای 13 میلیونی با این پیگیری آشوب‌ها خیلی‌ چیزها را از دست داد و ما افتخار این حضور 40 میلیونی را از دست داده و آنرا خدشه‌دار کردیم ما می‌توانستیم در دنیا بهتر از این باشیم.
عضو مجمع روحانیون مبارز ادامه داد: موسوی در بسیاری از موارد می‌گفت ما طرفدار مردم مسلمان هستم. این درحالی است که این آشوب‌ها دلبستگی‌های مردمان مسلمان را نسبت به ایران قطع کرد، موسوی می‌گفت که من طرفدار خط امام هستم و همیشه روی نظام و امام تاکید می‌کرد، بنده می‌گویم که هیچکس نمی‌تواند روی امام و نظام تاکید کند ولی در عین حال کوچکترین عملی انجام دهد که نظام را هم به خطر بیندازد. چرا که امام فرموده‌اند حفظ نظام از اوجب واجبات است.

ابطحی اضافه کرد: اگر مقام معظم رهبری نبودند و یا اگر ایشان یک قدم به عقب می‌نشستند امروز هلال ناامنی ایران، افغانستان و پاکستان شکل می‌گرفت و درصورتی که این هلال تشکیل می‌شد دیگر هیچ جا و آثاری از انقلاب نمی‌ماند. از این رو ملت ایران باید از تیزهوشی مقام معظم رهبری و سربازان با نام و بی نام ایران که این کشور را از این مسئله نجات دادند تشکر کند.

وی با بیان اینکه معمولا ما نیمی از شجاعت را تعریف کرده‌ایم اظهار داشت: شجاعت بزرگتری هم وجود دارد که بنده از آن استفاده می‌کنم لذا اگر انسانی احساس کند که به دیدگاهی رسیده و این دیدگاه به نفع نظام است بیان آن شجاعانه‌تر است از بیان دیدگاه و نظر اپوزیسیون در مقابل حکومت و نظام.

* همه دوستانمان بدانند که موضوع تقلب در ایران دروغ بود

عضو مجمع روحانیون مبارز در ادامه تاکید کرد: به همه دوستان می‌گویم و همه دوستانی که صدای ما را می‌شنوند بدانند که موضوع تقلب در ایران دروغ بود و در واقع تقلب موضوعی بود تا آشوب‌ها شکل بگیرد تا ایران همانند افغانستان و عراق بشود، تا جایی که کشور دچار آسیب و سختی بشود.


  
میدل‌ایست:ابطحی متحدانش را بر زمین زد

یک پایگاه خبری عربی با اشاره به آغاز محاکمه برخی متهمین به ایجاد آشوب‌ در ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری، نوشت: محمد علی ابطحی با اعترافات خود در نخستین جلسه دادگاه، متحدان خود را بر زمین زد.

به گزارش فارس، پایگاه خبری "میدل‌ایست آنلاین " نوشت: محمد علی ابطحی از سران اصلاح‌طلبان ایران و معاون سابق رئیس جمهوری سابق ایران [محمد خاتمی] در امور پارلمانی، وجود تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ایران را رد کرد.

این پایگاه خبری، خبر خود را به نقل از خبرگزاری فارس منتشر کرد و نوشت: در جمهوری اسلامی از سال 1979 این نخستین باری است که برخی مقامات بلندپایه که در میان آنان معاونان ریاست جمهوری، وزرای سابق و نمایندگان مجلس حضور دارند، محاکمه می‌شوند.

پایگاه خبری میدل‌ایست آن‌لاین با تیتر کردن این جمله که "ابطحی متحدان خود را در نخستین جلسه دادگاه بر زمین زد " عکسی از وی به همراه "محمد خاتمی " رئیس جمهوری سابق ایران و "میر حسین موسوی " نامزد دهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران منتشر کرد.

این پایگاه خبری به نقل از ابطحی نوشت: به همه دوستانم و همه دوستانی که صدای مرا می‌شنوند تاکید می‌کنم که موضوع تقلب در (انتخابات در) ایران دروغی بود که برای ایجاد اغتشاش ساخته شد تا ایران مانند افغانستان و عراق بشود.

شبکه تلویزیونی "العربیه " نیز که رویکردی ضد ایرانی دارد در گزارشی از آغاز دادگاه مذکور و محاکمه متهمان با اشاره به اعترافات محمد علی ابطحی، اعتراف‌های وی را کودتا علیه اصلاح‌طلبان دانسته بود.

 

 

موسوی :هر چی «جین شارپ» جونم بگه!

کیهان: به دنبال ناکامی مدعیان اصلاحات در جریان انتخابات و همچنین آشوب های خیابانی پس از آن، که از محو کامل این جریان وابسته و فتنه انگیز حکایت می کند، موسوی و حامیانش درصدد ایجاد منفذی برای ادامه حیات خود برآمده و تلاش های خود را برای تشکیل حزب یا جبهه سیاسی شدت بخشیده اند.

بر همین اساس و به دنبال این تلاش ها میرحسین موسوی طی سخنانی اعلام کرد به دنبال تشکیل جبهه سیاسی نیست بلکه خواستار تشکیل «جبهه اجتماعی» است. جبهه ای که بر پایه سازماندهی جنبش های اجتماعی استوار است، این اقدام موسوی دقیقاً و بدون کم و کاست بخش دیگری از فرمول «جین شارپ» پدر انقلاب های رنگین است که با هدف تضعیف جمهوری اسلامی ایران توصیه شده است.

تصمیم اخیر موسوی با استقبال و ذوق زدگی محافل غربی، ضدانقلابیون فراری و برخی از گروههای وابسته داخلی نظیر گروهک موسوم به ملی- مذهبی روبرو شده و این جریانات در سایت های خود بر درستی این تصمیم تاکید ورزیده اند.

تقی رحمانی از گردانندگان گروهک موسوم به ملی- مذهبی که پرونده ای سیاه در همکاری با «سیا» دارد، در این باره به سایت «فرارو» می گوید؛ در حال حاضر یک نهاد مدنی هماهنگ کننده که خواسته هایش هم مورد توافق قرار بگیرد، می تواند به جامعه ایران کمک کند. در آن حالت موج ایجاد شده باعث می شود که به یک سری خواسته های مدنی دست پیدا کنیم.

وی در حالی که بر ضرورت تشکیل جبهه اجتماعی به جای جبهه سیاسی تأکید می کند با بیانی تناقض آمیز لیستی سیاسی از خواسته های این جبهه اجتماعی را مطرح کرده و می گوید: «مثلاً بی طرف بودن شورای نگهبان، لغو نظارت استصوابی، آزادی برگزاری تجمعات و... اگر دو سه مورد از این درخواست ها تحقق پیدا کند خیلی از مسائل حل می شود.»


 


  
سی‌ان‌ان:ایران 3 آمریکایی را بازداشت کرد

یک شبکه خبری آمریکایی مدعی شد که ایران سه آمریکایی را که از مرز عبور کرده بودند نزدیک مرز عراق بازداشت کرده است.

به گزارش فارس، شبکه خبری "سی‌ان‌ان " مدعی شد که ایران سه گردشگر آمریکایی را روز گذشته پس از ورود آنها به این کشور از کردستان عراق، بازداشت کرد.

یک مقام عالیرتبه دولت آمریکا گفت که سفارت این کشور در بغداد از این گزارش‌ها آگاه بوده و در حال تحقیق در این زمینه است. یک مقام پنتاگون تاکید کرد که در این رویداد هیچ پرسنل ارتش آمریکا شرکت نداشته‌اند.

این شبکه خبری آمریکایی اعلام کرد که این سه گردشگر هنگامی بازداشت شدند که در حال دیدار از "احمد آوا " یک محل معروف گردشگری در منطقه کردستان عراق بودند که از مرزهای نشانه‌گذاری شده مشخص با ایران برخوردار نیست.

براساس این گزارش چهارمین نفر از این گروه گردشگری که به علت بیماری در هتل مانده بود، با دیگر اعضای گروه خود تماس تلفنی برقرار کرده وآنها اعلام کردند که از جانب ارتش ایران محاصره شده‌اند.

چند ساعت بعد یک مقام در پلیس مرزی عراق به خبرگزاری فرانسه گفت که این سه نفر که ملیت آنها تایید نشده روز جمعه به علت عبور از مرز از جانب نیرو‌های امنیتی ایران دستگیر شدند.

این مقام عراقی که نخواست نامش فاش شود، گفت که این افراد پیش از دستگیری با کوله‌پشتی‌های خود در منطقه احمدآوا از مرز با ایران عبور کردند.

منطقه احمدآوا حدود 90کیلومتری شمال شرق "سلیمانیه " دومین شهر بزرگ منطقه کردستان عراق قرار دارد.
سی‌ان‌ان افزود که پلیس گردشگری در اطراف منطقه احمد آوا گزارش داده که با سه آمریکایی برخورد کرده و به آنها درباره نزدیکی به مرز با ایران هشدار دادند.

 

 

پشت پرده سبزها میلیاردها دلار پول خوابیده است

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: پشت پرده نهضت سبز میلیاردها دلار پول، حیله‌ها و مکرهای زیادی وجود دارد چرا که در صورت پیروی نهضت سبز دشمن میرحسین موسوی را هم قلع و قمع می‌کند تا خود به هدفش برسد.

سید سلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو بافارس در خصوص عاملین اغتشاشات اخیر گفت: عدم پایبندی به قانون منشاء اصلی اغتشاشات اخیر است که موجب ایجاد درگیری در کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه بر هم زدن نظم عمومی موجب ضربه زدن به منافع ملی می شود، اظهار داشت: این گونه اقدامات برای همه مضر است و دشمن همیشه در تلاش است که با سوء استفاده از این گونه اتفاقات ما را از حدود اسلامی، امام و رهبری که فصل‌الخطاب همه امور است، دور کند.

ذاکر در ادامه افزود: مسئولان قضایی و حکومتی کشور تحت هیچ شرایطی از در زندان بودن مردم کشور خوشحال نیستند اما وقتی بعضی افراد با اعمالشان باعث ایجاد ناامنی در کشور می‌شوند، مسئولان برای حفظ امنیت کشور مجبور به بازداشت و محاکمه آنها می شوند.

نماینده مردم ارومیه با اشاره به اینکه نهضت‌ها و جریان‌ها در کشور اسلامی باید صبغه الهی داشته باشند، تصریح کرد: ایجاد کنندگان نهضت سبز باید بدانند که این نهضت اگرچه اسم آن الهی است ولی تا رنگ و بوی الهی نداشته باشد و انگشت ولایت بر آن نباشد منشاء خیر و برکت نخواهد بود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در ادامه افزود: قانون اساسی کشور ما عین دموکراسی است و قانون اساسی ما تعریف آزادی را دارد و تعریف آزادی خارج از قانون اساسی معنی ندارد.

ذاکر اظهار داشت: دعوت‌ها و اقدامات باید در راه رضای خدا و برای خدا باشد نه اینکه برای رسیدن به هواهای نفسانی خود جوانان را دعوت به تجمع کنند و باید سنجش‌ها را بر اساس ولایت فقیه و رهبری قرار داد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به اینکه تاریخ با رو شدن پشت پرده‌ها در خصوص وقایع اخیر قضاوت خواهد کرد، اظهار داشت: امروز می خواهند با اسم حکومت با حکومت مبارزه کنند در حالی که پشت پرده فیلم‌های دیگری هست و خود هم نمی‌فهمند که دشمن کیست به این دلیل که اهل بصیریت نیستند و بعدها خواهند فهمید که پشت این پرده‌ها چه حیله‌ها و نقشه‌ها و میلیاردها دلار پول وجود دارد.


  
میدل‌ایست:ابطحی متحدانش را بر زمین زد

یک پایگاه خبری عربی با اشاره به آغاز محاکمه برخی متهمین به ایجاد آشوب‌ در ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری، نوشت: محمد علی ابطحی با اعترافات خود در نخستین جلسه دادگاه، متحدان خود را بر زمین زد.

به گزارش فارس، پایگاه خبری "میدل‌ایست آنلاین " نوشت: محمد علی ابطحی از سران اصلاح‌طلبان ایران و معاون سابق رئیس جمهوری سابق ایران [محمد خاتمی] در امور پارلمانی، وجود تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ایران را رد کرد.

این پایگاه خبری، خبر خود را به نقل از خبرگزاری فارس منتشر کرد و نوشت: در جمهوری اسلامی از سال 1979 این نخستین باری است که برخی مقامات بلندپایه که در میان آنان معاونان ریاست جمهوری، وزرای سابق و نمایندگان مجلس حضور دارند، محاکمه می‌شوند.

پایگاه خبری میدل‌ایست آن‌لاین با تیتر کردن این جمله که "ابطحی متحدان خود را در نخستین جلسه دادگاه بر زمین زد " عکسی از وی به همراه "محمد خاتمی " رئیس جمهوری سابق ایران و "میر حسین موسوی " نامزد دهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران منتشر کرد.

این پایگاه خبری به نقل از ابطحی نوشت: به همه دوستانم و همه دوستانی که صدای مرا می‌شنوند تاکید می‌کنم که موضوع تقلب در (انتخابات در) ایران دروغی بود که برای ایجاد اغتشاش ساخته شد تا ایران مانند افغانستان و عراق بشود.

شبکه تلویزیونی "العربیه " نیز که رویکردی ضد ایرانی دارد در گزارشی از آغاز دادگاه مذکور و محاکمه متهمان با اشاره به اعترافات محمد علی ابطحی، اعتراف‌های وی را کودتا علیه اصلاح‌طلبان دانسته بود.

 

 

موسوی :هر چی «جین شارپ» جونم بگه!

کیهان: به دنبال ناکامی مدعیان اصلاحات در جریان انتخابات و همچنین آشوب های خیابانی پس از آن، که از محو کامل این جریان وابسته و فتنه انگیز حکایت می کند، موسوی و حامیانش درصدد ایجاد منفذی برای ادامه حیات خود برآمده و تلاش های خود را برای تشکیل حزب یا جبهه سیاسی شدت بخشیده اند.

بر همین اساس و به دنبال این تلاش ها میرحسین موسوی طی سخنانی اعلام کرد به دنبال تشکیل جبهه سیاسی نیست بلکه خواستار تشکیل «جبهه اجتماعی» است. جبهه ای که بر پایه سازماندهی جنبش های اجتماعی استوار است، این اقدام موسوی دقیقاً و بدون کم و کاست بخش دیگری از فرمول «جین شارپ» پدر انقلاب های رنگین است که با هدف تضعیف جمهوری اسلامی ایران توصیه شده است.

تصمیم اخیر موسوی با استقبال و ذوق زدگی محافل غربی، ضدانقلابیون فراری و برخی از گروههای وابسته داخلی نظیر گروهک موسوم به ملی- مذهبی روبرو شده و این جریانات در سایت های خود بر درستی این تصمیم تاکید ورزیده اند.

تقی رحمانی از گردانندگان گروهک موسوم به ملی- مذهبی که پرونده ای سیاه در همکاری با «سیا» دارد، در این باره به سایت «فرارو» می گوید؛ در حال حاضر یک نهاد مدنی هماهنگ کننده که خواسته هایش هم مورد توافق قرار بگیرد، می تواند به جامعه ایران کمک کند. در آن حالت موج ایجاد شده باعث می شود که به یک سری خواسته های مدنی دست پیدا کنیم.

وی در حالی که بر ضرورت تشکیل جبهه اجتماعی به جای جبهه سیاسی تأکید می کند با بیانی تناقض آمیز لیستی سیاسی از خواسته های این جبهه اجتماعی را مطرح کرده و می گوید: «مثلاً بی طرف بودن شورای نگهبان، لغو نظارت استصوابی، آزادی برگزاری تجمعات و... اگر دو سه مورد از این درخواست ها تحقق پیدا کند خیلی از مسائل حل می شود.»


 


  
سی‌ان‌ان:ایران 3 آمریکایی را بازداشت کرد

یک شبکه خبری آمریکایی مدعی شد که ایران سه آمریکایی را که از مرز عبور کرده بودند نزدیک مرز عراق بازداشت کرده است.

به گزارش فارس، شبکه خبری "سی‌ان‌ان " مدعی شد که ایران سه گردشگر آمریکایی را روز گذشته پس از ورود آنها به این کشور از کردستان عراق، بازداشت کرد.

یک مقام عالیرتبه دولت آمریکا گفت که سفارت این کشور در بغداد از این گزارش‌ها آگاه بوده و در حال تحقیق در این زمینه است. یک مقام پنتاگون تاکید کرد که در این رویداد هیچ پرسنل ارتش آمریکا شرکت نداشته‌اند.

این شبکه خبری آمریکایی اعلام کرد که این سه گردشگر هنگامی بازداشت شدند که در حال دیدار از "احمد آوا " یک محل معروف گردشگری در منطقه کردستان عراق بودند که از مرزهای نشانه‌گذاری شده مشخص با ایران برخوردار نیست.

براساس این گزارش چهارمین نفر از این گروه گردشگری که به علت بیماری در هتل مانده بود، با دیگر اعضای گروه خود تماس تلفنی برقرار کرده وآنها اعلام کردند که از جانب ارتش ایران محاصره شده‌اند.

چند ساعت بعد یک مقام در پلیس مرزی عراق به خبرگزاری فرانسه گفت که این سه نفر که ملیت آنها تایید نشده روز جمعه به علت عبور از مرز از جانب نیرو‌های امنیتی ایران دستگیر شدند.

این مقام عراقی که نخواست نامش فاش شود، گفت که این افراد پیش از دستگیری با کوله‌پشتی‌های خود در منطقه احمدآوا از مرز با ایران عبور کردند.

منطقه احمدآوا حدود 90کیلومتری شمال شرق "سلیمانیه " دومین شهر بزرگ منطقه کردستان عراق قرار دارد.
سی‌ان‌ان افزود که پلیس گردشگری در اطراف منطقه احمد آوا گزارش داده که با سه آمریکایی برخورد کرده و به آنها درباره نزدیکی به مرز با ایران هشدار دادند.

 

 

پشت پرده سبزها میلیاردها دلار پول خوابیده است

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: پشت پرده نهضت سبز میلیاردها دلار پول، حیله‌ها و مکرهای زیادی وجود دارد چرا که در صورت پیروی نهضت سبز دشمن میرحسین موسوی را هم قلع و قمع می‌کند تا خود به هدفش برسد.

سید سلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو بافارس در خصوص عاملین اغتشاشات اخیر گفت: عدم پایبندی به قانون منشاء اصلی اغتشاشات اخیر است که موجب ایجاد درگیری در کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه بر هم زدن نظم عمومی موجب ضربه زدن به منافع ملی می شود، اظهار داشت: این گونه اقدامات برای همه مضر است و دشمن همیشه در تلاش است که با سوء استفاده از این گونه اتفاقات ما را از حدود اسلامی، امام و رهبری که فصل‌الخطاب همه امور است، دور کند.

ذاکر در ادامه افزود: مسئولان قضایی و حکومتی کشور تحت هیچ شرایطی از در زندان بودن مردم کشور خوشحال نیستند اما وقتی بعضی افراد با اعمالشان باعث ایجاد ناامنی در کشور می‌شوند، مسئولان برای حفظ امنیت کشور مجبور به بازداشت و محاکمه آنها می شوند.

نماینده مردم ارومیه با اشاره به اینکه نهضت‌ها و جریان‌ها در کشور اسلامی باید صبغه الهی داشته باشند، تصریح کرد: ایجاد کنندگان نهضت سبز باید بدانند که این نهضت اگرچه اسم آن الهی است ولی تا رنگ و بوی الهی نداشته باشد و انگشت ولایت بر آن نباشد منشاء خیر و برکت نخواهد بود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در ادامه افزود: قانون اساسی کشور ما عین دموکراسی است و قانون اساسی ما تعریف آزادی را دارد و تعریف آزادی خارج از قانون اساسی معنی ندارد.

ذاکر اظهار داشت: دعوت‌ها و اقدامات باید در راه رضای خدا و برای خدا باشد نه اینکه برای رسیدن به هواهای نفسانی خود جوانان را دعوت به تجمع کنند و باید سنجش‌ها را بر اساس ولایت فقیه و رهبری قرار داد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به اینکه تاریخ با رو شدن پشت پرده‌ها در خصوص وقایع اخیر قضاوت خواهد کرد، اظهار داشت: امروز می خواهند با اسم حکومت با حکومت مبارزه کنند در حالی که پشت پرده فیلم‌های دیگری هست و خود هم نمی‌فهمند که دشمن کیست به این دلیل که اهل بصیریت نیستند و بعدها خواهند فهمید که پشت این پرده‌ها چه حیله‌ها و نقشه‌ها و میلیاردها دلار پول وجود دارد.


  
دستپاچگی‌سایت‌های‌اپوزیسیون از اعترافات ‌ابطحی

شبکه ایران: اگرچه چهره‌های اصلاح‌طلب و رسانه‌های آنها در اقدامی مشترک با رسانه‌های ضد نظام از مدت‌ها قبل کوشیده بودند تا با طرح ادعاهایی که از آن جمله بودند "تحت فشار بودن"، از اهمیت اعترافات بازداشت‌شدگان بکاهند و آن‌ها را فاقد وجاهت قانونی و حتی شرعی جلوه دهند، اما اعترافات امروز محمد علی ابطحی به قدری تکان دهنده بود بلافاصله سایت‌های مخالف نظام را دچار دستپاچگی کرد.

بر اساس این گزارش، دستپاچگی در محیط‌های مجازی از جمله سایت "فیس‌بوک" و سایت "بالاترین" که واکنش های سریعی از خود بروز می دهندف بیش از دیگر رسانه‌ها به چشم می‌خورد.

گردانندگان این رسانه‌ها پیش از آنکه اشاره‌ای به موضوع و محتوای اعترافات آشکار محمد علی ابطحی کنند، سعی کرده اند با مانور بر روی تصاویر منتشر شده از وی در دادگاه امروز، و بیان اینکه "ابطحی لاغر شده" از تاکیتک مظلوم‌نمایی استفاده کرده و بهت عمومی از این اعترافات را با حاکم کردن فضای احساسی به حاشیه برانند.

در این زمینه برخی از این پایگاهها پیشنهاد داده‌اند تا سرور خبرگزاری فارس را که مشروح اخبار امروز دادگاه متهمان آشوب‌ها را پیش از سایر خبرگزاری‌ها منتشر کرده، مورد حمله قرار دهند!

این دستپاچگی شاید از آن روست که آنها گمان نمی‌کردند محمد علی ابطحی اعترافات خود را در دادگاهی علنی و در برابر چندین خبرنگار، عکاس و تصویربردار اعلام کند.

گمان آنان این بود که متهمین قرار است تنها در برابر یک دوربین تلویزیونی به جرایم خود "اعتراف" کنند.

این رخداد می توانست رسانه های مخالفین را در القای اجباری بودن اعترافات به افکار عمومی، یاری دهد.

بر این مبنا بود که حتی یوسف صانعی و حسینعلی منتظری که اصلاح‌طلبان از آن‌ها با عبارت "مراجع تقلید" یاد می‌کنند، در بیانیه‌هایی اعلام کردند " این اعترافات از آنجا که تحت فشار است، فاقد وجاهت شرعی و قانونی است."

گفتنی است تا زمان انتشار این خبر رسانه‌های متعلق به اصلاح‌طلبان از جمله خبرگزاری ایلنا و سایتهای وابسته به آنان در برابر اعترافات ابطحی و دیگر اصلاح‌طلبان در سکوتی معنادار فرو رفته‌اند.

بازداشت داریوش مهرجویی در فرودگاه دبی

"داریوش مهرجویی" از کارگردانان معروف سینمای ایران هنگام ورود به امارات از طریق فرودگاه دبی، به اتهام همراه داشتن مواد غیرمجاز بازداشت شد.

به گزارش ایرنا، یک شاهد عینی روز شنبه در این ارتباط گفت:داریوش مهرجویی توسط ماموران امنیتی فرودگاه دبی بازداشت شده است.

وی افزود: ماموران امنیتی فرودگاه دبی هنگام بازرسی بدنی داریوش مهرجویی کارگردان سینمای ایران، مقداری مواد مشکوک را کشف و بلافاصله وی را روانه بازداشتگاه کردند.

به گفته این منبع، این کارگردان هم اکنون در یک بازداشتگاه در دبی نگهداری می شود و ممکن است برای محاکمه تحویل دادگاه این کشور شود. امارات برای حاملان مواد غیرمجاز مجازات های سنگینی اعمال می کند.

 


  
+ سلام


+ چه باحال هر وقت من هستم هیشکی نیست


+ چه خبرا؟


+ جاتون خالی تو کتابخانه داریم میدرسیم


+ دیروز یکی زنگ زده میگه شمارت با اسمت تو لیست شیطان پرستاست مگه میشه؟


+ بی بی سی به سیم آخر زد! تلویزیون دولتی انگلیس، برای تاثیرگذاری بر راهپیمایی 22 بهمن، پخش 24 ساعته برنامه های خود را آغاز کرده است.




+ فراخوان کروبی 10 صبح فلکه دوم صادقیه




+ چقدر لاشی ها زیاد شدن امروز میخواستم حاله یکیشونو بگیرم دسبند سبز میبندند میرن مکان


+ همت و موج اندیشه و فرهنگ آشتی رفع امتیاز شد


+ نظرتون راجع به برنامه رو به فردا چیه؟






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ