سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
متفاوت ترین وبلاگ پارسی بلاگ
خوبم شما چی ! این وبلاگ جای کسایی که حداقل خدا رو برا خداییش قبول دارن
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 44
بازدید دیروز : 68
کل بازدید : 473747
کل یادداشتها ها : 932
خبر مایه


بریدن اندام تناسلی زندانیان در امریکا

نظامیان آمریکایی برای اعتراف گرفتن از افراد مظنون به فعالیتهای تروریستی که اغلب آنان بی گناه بودند، شکنجه هایی قرون وسطایی همچون بریدن اندام تناسلی آنان با تیغ را بکار برده اند.

به ‏گزارش فارس، پایگاه خبری-تحلیلی "کامن‌دریمز " در گزارشی به قلم "دیو لیندورف " نوشت: برای مردم غرب شنیدن از روش‌های عجیب و غریب شکنجه نظیر "تا مرز خفگی در آب فرو بردن زندانیان " به حدی عادی شده است که برای برخی شبیه به قدم زدن در پارک است، اما بعضی چیزهایی که امروز به طور رسمی افشا می‏شوند زمانی تنها به شایعه شبیه بودند؛ نظیر اعدام ساختگی افراد در سلول مجاور با صدای جیغ و فریاد و سپس شلیک یک گلوله برای ترساندن زندانیان و حتی از آن بدتر تهدید به قتل فرزند شخص زندانی.

وی می افزاید: جدای از این‌ها، بریدن آلت تناسلی زندانیان با تیغ و روش‌های وحشیانه دیگری که حداکثر درد را ایجاد می‏کنند را نیز باید نام برد. به بسیاری از زندانیان به خصوص پسران جوان تجاوز شده و بسیاری از اجساد کشته‏شدگان زیر شکنجه منتظر دفن است.

لیندورف در ادامه مقاله خود آورده است: این‌ها مجموعه‏ای از بدرفتاری‏هایی‌ است که به بدترین داستان‌هایی که در خصوص رژیم "صدام " در عراق، "خونتا " (Junta) در آرژانتین و "عیدی امین " در اوگاندا شنیده‏ایم، شباهت دارد و البته بعید نیست که به زودی بشنویم که شکنجه‏گران آمریکایی زندانیان را خورده‌اند!

نویسنده با طرح این سئوال که "چه بر سر آمریکا آمده که کار این کشور به اینجا کشیده است؟ " ادامه داد: آمریکا در سال 2001 و در پی حملات 11 سپتامبر جماعتی قربانی داده بود و همه دنیا با آمریکا همدردی می‏کردند اما دولت آمریکا تنها ظرف چند هفته با آغاز یک سری اقدامات غیرضروری به نام ملت آمریکا، ناگهان به توحش قرون وسطی سقوط کرد.

بی صداقتی با مردم

لیندورف خاطرنشان کرد: وقتی اخبار مربوط به شکنجه زندانیان توسط نیروهای آمریکایی در دوران بوش پسر و دیک چنی به گوش می‏رسد، باید باور کرد که نیروهای نظامی آمریکا و سازمان سیا آنقدرها هم که تصور می‏شد، نیروهای قابل اعتمادی برای مبارزه واقعی با تروریسم نبودند.

در این گزارش آمده است: حتی بر اساس آمار ارایه شده توسط پنتاگون نیز 85درصد از کسانی که در هشت سال اخیر در زندان گوانتانامو زندانی شده‏اند تروریست نبوده‏اند و اگر منصف باشیم، خواهیم دید که اکثریت کسانی که دستگیر شده‏اند، در زمان دستگیری با هیچ‏کس در حال نبرد نبوده‏اند.

گزارش فوق با بیان این که مطمئناً وضعیت در پایگاه هوایی بگرام افغانستان و همچنین در زندان مخفی عراق بهتر از این نیست، نوشت: در عراق و افغانستان برای معرفی تروریست‏ها جایزه تعیین شده است، اما این دو کشور قبیله‏ای به قدری بی‏قانون هستند که برخی افراد برای انتقام از دشمنان قبیله‌ای خود، آن‌ها را به عنوان تروریست معرفی می‏کنند، البته برخی هم از سر فقر افرادی را به طور اتفاقی تروریست معرفی می‏کنند تا جایزه را ببرند.

صدای بزدلی سیاسی

کامن دریمز در ادامه با بیان این مسئله که هر چند دولت فعلی آمریکا قول داده که به این اقدامات پایان دهد اما به نظر نمی‏رسد اقدامات این دولت نیز ریشه بلاهایی که بر سر صدها یا هزاران نفر آمده را بخشکاند، یادآور شد: اوباما گفته که مایل نیست به گذشته و جنایت‌هایی که در آن صورت پذیرفته، بپردازد. او می‏گوید که تنها به پیش‏رو چشم دوخته اما مشخص است که این صدای اوباما، صدای عدالت نیست. این "صدای بزدلی سیاسی " و از قلم انداختن جنایات کسانی است که به قدرت وصل هستند. کشوری که همواره خواستار مجازات جنایتکاران در کشورهای کوچکی نظیر کامبوج، صربستان و سودان است اکنون خود را از مجازات جنایتکاران خود معاف کرده است.

به نوشته لیندورف، "اریک هولدر "، دادستان آمریکا چنین عنوان کرده که یک دادستان ویژه را موظف به تحقیق در خصوص کسانی نموده است که در لباس مامورین سیا یا پیمانکاران خصوصی، به شکنجه زندانیان پرداخته و از قوانین آمریکا تجاوز کرده‏اند، اما این طور که به نظر می‌رسد وی هرگز به سراغ کسانی که زمینه را برای این شکنجه‏ها آماده کرده‏اند، نظیر "دونالد رامسفلد "، وزیر دفاع سابق آمریکا که رأساً دستور شکنجه در افغانستان را صادر نمود یا معاون دادستان "جان یو " (John Yoo) یا "جی بیبی " (Jay Baybee) که اکنون یک قاضی فدرال است که هر نوع شکنجه‏ای را مجاز دانسته بودند، نخواهد رفت. همچنین اجازه داده نخواهد شد تا درخصوص ابداع شیوه‏های نوین شکنجه نیز تحقیق به‏عمل آید.

در این گزارش با بیان این که از این موضع دولت جدید واشنگتن همه آمریکایی‌ها دچار حالت تهوع شده‌اند، آمده است: از آن بدتر، آمریکایی‌ها نگران آن هستند که اگر با عوامل پشت پرده این توحش برخورد نشود، امکان تکرار مجدد آن نیز وجود خواهد داشت. بلکه باید گفت احتمال این‌ که با ورود یک شارلاتان دیگر به کاخ سفید و ترساندن مردم آمریکا از خطراتی نظیر تروریسم و بستن چشم مردم به روی حقایق، چنین اتفاقی تکرار شود، بسیار زیاد است.

گزارش فوق ادامه می دهد: البته موارد بسیاری هست که نیاز به توجه فوری و اقدام مناسب دارند، نظیر جنگ طولانی افغانستان، برنامه بیمه درمانی جدید رئیس‏ جمهور اوباما، تغییرات آب و هوایی و... اما باید توجه داشت که نباید توجه بیش از حد به مواردی اینچنین، مردم آمریکا را از توجه به این جنایت - یعنی به‏سادگی گذشتن از کنار مجازات شکنجه‏گران که مد نظر اوباماست - باز دارد.

لیندورف با بیان این که شاید مردم آمریکا هرگز ندانند که زندگی چند انسان بی‏گناه در اثر شکنجه به تباهی کشیده شده است، نوشت: اما حداقل می‏توانند جنایتکاران جنگی را به دادگاه بکشانند، البته نه فقط مجریان شکنجه بلکه دستوردهندگان آن نظیر "دیک چنی " معاون جرج بوش نیز باید به دادگاه کشانده شوند. مردم آمریکا به عنوان شهروندان یک جامعه دموکراتیک، نباید به کمتر از این راضی شوند.


+ سلام


+ چه باحال هر وقت من هستم هیشکی نیست


+ چه خبرا؟


+ جاتون خالی تو کتابخانه داریم میدرسیم


+ دیروز یکی زنگ زده میگه شمارت با اسمت تو لیست شیطان پرستاست مگه میشه؟


+ بی بی سی به سیم آخر زد! تلویزیون دولتی انگلیس، برای تاثیرگذاری بر راهپیمایی 22 بهمن، پخش 24 ساعته برنامه های خود را آغاز کرده است.




+ فراخوان کروبی 10 صبح فلکه دوم صادقیه




+ چقدر لاشی ها زیاد شدن امروز میخواستم حاله یکیشونو بگیرم دسبند سبز میبندند میرن مکان


+ همت و موج اندیشه و فرهنگ آشتی رفع امتیاز شد


+ نظرتون راجع به برنامه رو به فردا چیه؟






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ